Webinár: Legislatívne zmeny v mzdovej učtárni k 1. 1. 2021 a povinnosti mzdovej účtovníčky pri uzávierke roka 2020
Počas jediného dňa sa na webinári (online seminári) dozviete všetko podstatné, čo potrebuje vedieť mzdová účtovníčka na prelome rokov 2020/2021 – všetky schválené resp. pripravované legislatívne zmeny a všetky potrebné informácie k ročnému zúčtovaniu preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti.
Zároveň vás chceme v dobrom upozorniť na to, že o túto sériu webinárov resp. seminárov býva každoročne obrovský záujem a väčšina termínov je už dopredu vypredaná. Z uvedeného dôvodu bol pre našu webovú stránku stanovený obmedzený počet možných prihlásených účastníkov.
Lektor: RNDr. Jozef Mihál
Dátum konania: 26. januára 2021
Cena: 70 €
IBAN: SK66 7500 0000 0040 1836 8485
VS: 2601
Program webinára:
- BLOK: Legislatívne zmeny v mzdovej učtárni pre rok 2021
- Zmeny v Zákonníku práce od 1. januára 2021
- minimálna mzda, minimálne mzdové nároky, príplatky ku mzde
- nový štátny sviatok 28. október
- Očakávané zmeny v Zákonníku práce od 1. marca 2021
- dovolenka zamestnancov vo veku do 33 rokov
- domáca práca a telepráca
- nahradenie gastrolístkov finančným príspevkom
- Zmeny v zákone o dani z príjmov – závislá činnosť
- nezdaniteľné časti v roku 2021
- daňové bonusy v roku 2021, zmeny v daňovom bonuse na deti
- zmeny pri 13. a 14. plate, príspevkoch na rekreáciu a na športovú činnosť dieťaťa
- príspevky „Prvá pomoc“ oslobodené od dane, ale pozor…
- zmeny v ročnom zúčtovaní a pri mzdových listoch
- sadzba dane 15 % za rok 2020 a za rok 2021
- Sociálne, zdravotné poistenie a dávky
- min. a max. vymeriavacie základy a ďalšie veličiny v roku 2021
- úrazový príplatok pri ochorení na COVID-19
- nové identifikačné číslo právneho vzťahu zamestnanca
- zmeny pri ošetrovnom, nové dlhodobé ošetrovné
- zjednodušenie oznamovacích povinností
- zníženie dôchodkového veku za výchovu detí
- jednorazový doplatok pri znížení dôchodkového veku, kto má nárok, v akej sume, čo sa viac oplatí, dopad na poberateľov predčasných dôchodkov
- zmeny pri minimálnych dôchodkoch
- pandemické ošetrovné na prelome rokov 2020/2021
- nová dávka „tehotenské“, zmeny pre materské v roku 2021
- pandemický rodičovský príspevok na prelome rokov 2020/2021
- Projekt „Prvá pomoc plus“ v jesenných a zimných mesiacoch
- aktuálny stav projektu pre druhú vlnu pandémie, novinky prijaté na jeseň 2020, vyplácanie príspevkov na podporu udržania pracovných miest za mesiace október 2020 až marec 2021
- ako získať čo najvyšší príspevok vhodnou kombináciou opatrení
- pokles tržieb, prevádzka, SOS dotácia
- dobrovoľné poistenie ako spôsob získania vyššieho príspevku pre SZČO
- BLOK: Ročné zúčtovanie preddavkov na daň za rok 2020
- nezdaniteľné časti za rok 2020
- daňový bonus na deti, daňový bonus na zaplatené úroky
- povinnosti pri ročnom zúčtovaní preddavkov, termíny, leg. zmeny procesu
- kedy musí zamestnanec podať sám daňové priznanie
- rozdiely pre rezidentov a nerezidentov
- tlačivá potrebné na vykonanie RZ za rok 2020, zmeny v tlačivách (ak budú zverejnené)
- vykonanie ročného zúčtovania za rok 2020, vysporiadanie preplatkov a nedoplatkov
- „Hlásenie“ za rok 2020 a „Prehľad“ pre rok 2021
- venovanie 2% (3%) za rok 2020
- ďalšie zmeny a novinky určené Finančnou správou SR/Ministerstvom financií
Zmena a doplnenie programu vyhradené.
Časový harmonogram webinára
09:00 – 14:30, v tom 30 min obedná prestávka (11:30 – 12:00) a dve 15 min. prestávky
Organizačné a technické informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci so spoločnosťou RELIA.Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu, s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu a rozsiahly pracovný materiál v elektronickej podobe.
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky: Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa pracovný materiál .
Technické požiadavky a praktické tipy pre sledovanie webinára vysielaného spoločnosťou RELIA s.r.o.
- Webinár prebieha v aplikácii ClickMeeting, ktorá funguje so všetkými vstavanými kamerami pre laptopy a s väčšinou webových kamier. Pokročilejšia alebo profesionálnejšia kamera môže vyžadovať inštaláciu ďalšieho softvéru.
- 2 dni pred začiatkom Vám do emailu pošleme link a heslo k webináru.
- Upozorňujeme, že webinár už musí byť uhradený.
- Máte pripojenie na internet? – musíte byť online. Fungujú vám v prehliadači iné webové stránky?
- Máte aktuálnu verziu prehliadača? - Webinár je možné sledovať v prehliadači, overte si, či máte najnovšiu oficiálnej verziu prehliadača Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge alebo Opera. Pri používaní prehliadača Internet Explorer sa často vyskytujú problémy, preto ho neodporúčame.
- Máte vhodný operačný systém? – Váš počítač by mal disponovať minimálne operačným systémom Windows 7 alebo vyššie, Mac OS 10.13 (odporúčaná najnovšia verzia), Linux, Chrome OS.
- Máte teda všetko pripravené? Správnosť nastavení si môžete vopred overiť kliknutím na link v emaile, ktorý Vám pošleme cca 2 dni pred webinárom. Tento link Vás dovedie do tzv. Čakárne. Ak ste sa dostali až sem, po technickej stránke je všetko v poriadku. V plánovaný deň a čas konania lektor na linku zo spomínaného emailu spustí prezentáciu a webinár začne prebiehať.
Posielanie otázok lektorovi:
Vpravo dole je okienko četu, kde môžete písať otázky lektorovi. Správu odošlete stlačením klávesy Enter. Otázky sú viditeľné aj pre ostatných účastníkov spolu s Vaším prihlasovacím menom. Lektor odpovedá na otázky priebežne, resp. podľa dohody/programu.
Zobrazenie na celý monitor:
Pre zobrazenie webinára na celý monitor kliknite na ikonu .
Pre zrušenie tejto funkcie použite klávesnicu Esc alebo opäť kliknite na ikonu .
Zobrazené materiály:
Prezentácie a materiály, ktoré počas webinára používa lektor, sú autorským dielom školiteľa. Výukové materiály vám zašleme do emailu pred konaním webináru a je možné stiahnuť si ich aj na stránke, kde živý prenos bude prebiehať – a to približne 2 hodiny pred začiatkom alebo ihneď po skončení webinára (nie počas prezentácie).
Zmena jazykovej mutácie:
Vpravo hore nájdete ikonu, cez ktorú si môžete zmeniť jazyk aplikácie.
Nefunguje Vám zvuk:
V prípade, ak sa prihlásite neskôr – už po začatí prezentácie, môže vám aplikácia automaticky stíšiť zvuk. Na obrazovke sa vám preto zobrazí mikrofón a nápis „mute“, resp. „unmute“. Pre zapnutie zvuku kliknite na ikonu mikrofónu.
Ukončenie webinára:
Z webinára sa vždy odhlasujte kliknutím na ikonu "panáčika", ktorú nájdete vpravo hore. Nepoužívajte a nerušte webinár ikonou "x", pretože budete mať zablokovaný opätovný prístup a odblokovanie bude možné len s našou telefonickou podporou.
V prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov s pripojením neváhajte kontaktovať technickú podporu:
Email: acmartin.relia@gmail.com
Tel. číslo: 0905 601 610