Webinár: LEGISLATÍVNE ZMENY VO MZDOVEJ UČTÁRNI NA ROK 2022 + ROČNÉ ZÚČTOVANIE PREDDAVKOV NA DAŇ ZA ROK 2021
Počas jediného dňa sa na webinári (online seminári) dozviete všetko podstatné, čo potrebuje vedieť mzdová účtovníčka na prelome rokov 2021/2022 – všetky schválené resp. pripravované legislatívne zmeny a všetky potrebné informácie k ročnému zúčtovaniu preddavkov na daň z príjmov zo závislej činnosti za rok 2021.
Upozorňujeme, že na tomto webinári preberieme problematiku nového zákona o podpore v čase skrátenej práce, tzv. Kurzarbeit len v rámci obmedzených časových možností, z dôvodu množstva preberaných tém! Ak máte záujem o podobné vysvetlenie do hĺbky, odporúčame špecializované webináre k téme „Kurzarbeit“ v termínoch od 18.11.2021 a 23.11.2021!
Lektor: RNDr. Jozef Mihál
Dátum konania: 21. december 2021
Cena: 70 €
IBAN: SK66 7500 0000 0040 1836 8485
VS: 2112
Časový harmonogram webinára: 9:00 – 14:30, v tom 30 min. obedná prestávka (11:30 – 12:00) a dve 10 min. prestávky
Program webinára:
BLOK „Legislatívne zmeny vo mzdovej učtárni pre rok 2022“
- Zmeny v Zákonníku práce
- minimálna mzda, minimálne mzdové nároky, príplatky ku mzde
- zmeny v stravovaní zamestnancov, od 1.1.2022 musí zamestnávateľ umožniť výber medzi gastrolístkami a finančným príspevkom
- vek 65 rokov ako výpovedný dôvod
- nárok na dovolenku pre zamestnancov starajúcich sa o dieťa
- zmeny v exekučných zrážkach, zmeny základných nepostihnuteľných súm
- Zákon o podpore v čase skrátenej práce, tzv. Kurzarbeit
- nový nástroj, ktorý nahrádza príspevky „Prvá pomoc“
- aké podmienky musí splniť zamestnávateľ a na akých zamestnancov môže zamestnávateľ poberať podporu
- čo je to vonkajší faktor, kedy má zamestnávateľ obmedzenú činnosť a je v čase skrátenej práce
- dohoda so zástupcami zamestnancov alebo samotnými zamestnancami alebo s rozhodcom o režime skrátenej práce
- vzorec na výpočet podpory
- žiadosť o poskytnutie podpory
- obdobie poskytovania podpory
- príklady
- súvisejúce zmeny v Zákonníku práce
- poistné na financovanie podpory a súvis s poistením v nezamestnanosti
- oslobodenie prijatej podpory od dane z príjmov a s tým spojené súvislosti a dôsledky
- pomoc pre SZČO v roku 2022
- Zmeny v zákone o dani z príjmov závislá činnosť
- nezdaniteľné časti v roku 2022
- daňové bonusy v roku 2022, zmeny v daňovom bonuse na deti
- ďalšie zmeny pri zdanení príjmov zo závislej činnosti (zamestnanci a zamestnávatelia)
- Sociálne, zdravotné poistenie a dávky
- min. a max. vymeriavacie základy a ďalšie veličiny v roku 2022
- zrušenie tzv. odvodovej výnimky pre dlhodobo nezamestnaných
- poistné na financovanie podpory pri skrátenej práci, zmeny mesačného výkazu poistného
- zmeny pre tehotenské a materské v roku 2021
- zmeny v dôchodkoch, rodičovský dôchodok
- zmeny v oznamovacích povinnostiach voči zdravotným poisťovniam
BLOK „Ročné zúčtovanie preddavkov na daň za rok 2021“
- nezdaniteľné časti za rok 2021
- daňový bonus na deti pri zohľadnení dotácie na stravovanie, daňový bonus na zaplatené úroky
- povinnosti pri ročnom zúčtovaní preddavkov, termíny, leg. zmeny procesu
- kedy musí zamestnanec podať sám daňové priznanie
- rozdiely pre rezidentov a nerezidentov
- tlačivá potrebné na vykonanie RZ za rok 2021, zmeny v tlačivách (ak budú dovtedy zverejnené)
- vykonanie ročného zúčtovania za rok 2021, vysporiadanie preplatkov a nedoplatkov
- „Hlásenie“ za rok 2021 a „Prehľad“ pre rok 2022
- venovanie 2% (3%) za rok 2021
- ďalšie zmeny a novinky určené Finančnou správou SR/Ministerstvom financií
Zmena a doplnenie programu vyhradené.
*
Pred webinárom dostanete rozsiahly pracovný materiál v .pdf podobe. Počas webinára môžete zadávať otázky formou diskusie v chate („čete“).
Na účasť na webinári nie je potrebné žiadne mimoriadne technické alebo softvérové vybavenie, stačí mať pripojenie na internet.
Organizačné a technické informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci so spoločnosťou RELIA.Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu, s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu a rozsiahly pracovný materiál v elektronickej podobe.
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky: Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa pracovný materiál .
Technické požiadavky a praktické tipy pre sledovanie webinára vysielaného spoločnosťou RELIA s.r.o.
- Webinár prebieha v aplikácii ClickMeeting, ktorá funguje so všetkými vstavanými kamerami pre laptopy a s väčšinou webových kamier. Pokročilejšia alebo profesionálnejšia kamera môže vyžadovať inštaláciu ďalšieho softvéru.
- 2 dni pred začiatkom Vám do emailu pošleme link a heslo k webináru.
- Upozorňujeme, že webinár už musí byť uhradený.
- Máte pripojenie na internet? – musíte byť online. Fungujú vám v prehliadači iné webové stránky?
- Máte aktuálnu verziu prehliadača? - Webinár je možné sledovať v prehliadači, overte si, či máte najnovšiu oficiálnej verziu prehliadača Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge alebo Opera. Pri používaní prehliadača Internet Explorer sa často vyskytujú problémy, preto ho neodporúčame.
- Máte vhodný operačný systém? – Váš počítač by mal disponovať minimálne operačným systémom Windows 7 alebo vyššie, Mac OS 10.13 (odporúčaná najnovšia verzia), Linux, Chrome OS.
- Máte teda všetko pripravené? Správnosť nastavení si môžete vopred overiť kliknutím na link v emaile, ktorý Vám pošleme cca 2 dni pred webinárom. Tento link Vás dovedie do tzv. Čakárne. Ak ste sa dostali až sem, po technickej stránke je všetko v poriadku. V plánovaný deň a čas konania lektor na linku zo spomínaného emailu spustí prezentáciu a webinár začne prebiehať.
Posielanie otázok lektorovi:
Vpravo dole je okienko četu, kde môžete písať otázky lektorovi. Správu odošlete stlačením klávesy Enter. Otázky sú viditeľné aj pre ostatných účastníkov spolu s Vaším prihlasovacím menom. Lektor odpovedá na otázky priebežne, resp. podľa dohody/programu.
Zobrazenie na celý monitor:
Pre zobrazenie webinára na celý monitor kliknite na ikonu .
Pre zrušenie tejto funkcie použite klávesnicu Esc alebo opäť kliknite na ikonu .
Zobrazené materiály:
Prezentácie a materiály, ktoré počas webinára používa lektor, sú autorským dielom školiteľa. Výukové materiály vám zašleme do emailu pred konaním webináru a je možné stiahnuť si ich aj na stránke, kde živý prenos bude prebiehať – a to približne 2 hodiny pred začiatkom alebo ihneď po skončení webinára (nie počas prezentácie).
Zmena jazykovej mutácie:
Vpravo hore nájdete ikonu, cez ktorú si môžete zmeniť jazyk aplikácie.
Nefunguje Vám zvuk:
V prípade, ak sa prihlásite neskôr – už po začatí prezentácie, môže vám aplikácia automaticky stíšiť zvuk. Na obrazovke sa vám preto zobrazí mikrofón a nápis „mute“, resp. „unmute“. Pre zapnutie zvuku kliknite na ikonu mikrofónu.
Ukončenie webinára:
Z webinára sa vždy odhlasujte kliknutím na ikonu "panáčika", ktorú nájdete vpravo hore. Nepoužívajte a nerušte webinár ikonou "x", pretože budete mať zablokovaný opätovný prístup a odblokovanie bude možné len s našou telefonickou podporou.
V prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov s pripojením neváhajte kontaktovať technickú podporu:
Email: acmartin.relia@gmail.com
Tel. číslo: 0905 601 610