Webinár: KURZARBEIT + STRAVOVANIE ZAMESTNANCOV
Na účasť na webinári nie je potrebné žiadne mimoriadne technické alebo softvérové vybavenie, stačí mať pripojenie na internet.
Časový harmonogram webinára: 9:00 – 15:00, v tom 30 min. obedná prestávka (11:30 – 12:00) a dve 10 min. prestávky
Lektor: RNDr. Jozef Mihál
Dátum konania: 23. november 2021
Cena: 70 €
IBAN: SK66 7500 0000 0040 1836 8485
VS: 2311
Program webinára:
Webinár má tri hlavné témy, vysoko aktuálne v súčasnom období:
*
- “Prvá pomoc”za september – december 2021.
Na úvod si pripomenieme, aké príspevky môžu čerpať zamestnávatelia a SZČO na jeseň 2021. Od novembra 2021 by sa mali príspevky zvýšiť, preto nepremeškajte príležitosť získať príspevky pri správne zvolenej stratégií a využití platných opatrení v rámci „Prvej pomoci“.
*
- Zákon o podpore v čase skrátenej práce, tzv. “Kurzarbeit”, účinný od januára 2022
… “Prvá pomoc” bude od januára 2022 nahradená novým systémovým nástrojom, určeným zákonom o podpore v čase skrátenej práce, tzv. Kurzarbeit. Nové pravidlá sú komplikované, treba ich správne pochopiť a vopred sa pripraviť, aby ste nepremeškali možnosť čerpať „podporu v čase skrátenej práce“ už od januára.
Na webinári si do hĺbky vysvetlíme, ako bude tento nový nástroj fungovať:
- aké podmienky musí splniť zamestnávateľ a na akých zamestnancov môže zamestnávateľ poberať podporu
- čo je to vonkajší faktor, kedy má zamestnávateľ obmedzenú činnosť a kedy je zamestnávateľ v čase skrátenej práce
- prečo je potrebná dohoda so zástupcami zamestnancov alebo dohoda so samotnými zamestnancami alebo s rozhodcom o režime skrátenej práce
- vzorec na výpočet podpory, maximálna možná výška podpory
- žiadosť o poskytnutie podpory
- obdobie poskytovania podpory
- príklady (na základe ktorých všetko pochopíte)
- súvisejúce dôležité zmeny v Zákonníku práce
- poistné na financovanie podpory, kto ho platí, v akej výške a aký je súvis s poistením v nezamestnanosti
- oslobodenie prijatej podpory od dane z príjmov a s tým spojené súvislosti a dôsledky
- diery v zákone a nevyjasnené pravidlá, ktoré budú musieť byť v zákone v rýchlom čase odstránené.
Upozorňujeme, že ide skutočne o rozsiahlu a dôležitú problematiku. Nespoliehajte sa preto na vašu účasť na webinároch k legislatívnym zmenám a ročnému zúčtovaniu v decembri a januári – na týchto webinároch tému preberieme len v rámci obmedzených časových možností, z dôvodu množstva ďalších preberaných tém!
*
- Stravovanie zamestnancov od januára 2022
Národná rada SR koncom októbra 2021 schválila dôležité a zásadné zmeny pri stravovaní zamestnancov.
Na webinári si vysvetlíme:
- aké povinnosti a možnosti má zamestnávateľ pri zabezpečení stravovania svojich zamestnancov
- ktorí zamestnanci majú nárok na zabezpečenie stravovania, a ktorým zamestnancom môže zamestnávateľ zabezpečiť stravovanie dobrovoľne
- ako je to v prípade dohodárov, spoločníkov, konateľov…
- akým spôsobom je zamestnávateľ povinný financovať stravovanie a aké má ďalšie možnosti
- ako správne chápať oslobodenie príspevku zamestnávateľa na stravovanie od dane, pri jednotlivých formách stravovania
- ako využiť sociálny fond na vylepšenie podmienok stravovania, a či je to výhodné, najmä pri ohľade na daňové zvýhodnenia
*
Pred webinárom dostanete rozsiahly pracovný materiál (vyše 130 strán) v .pdf podobe.
V materiáli nájdete aj komentáre a príklady k ďalším aktuálnym témam na samoštúdium:
- daňový bonus na dieťa a dotácia na stravovanie
- príspevky na rekreáciu a na športovú činnosť dieťaťa
- tehotenské
- zmeny vo vykazovaní do zdravotných poisťovní od 1.10.2021
- zmeny v exekučných zrážkach od 1.1.2022
- mzdové veličiny na rok 2022
- odvody 2022
Počas webinára môžete zadávať otázky formou diskusie prostredníctvom chatu.
Na účasť na webinári nie je potrebné žiadne mimoriadne technické alebo softvérové vybavenie, stačí mať pripojenie na internet.
Organizačné pokyny pre všetky semináre
Časový harmonogram seminárov: 8:00 - 9:00 prezentácia - 9:00 - 14:00 seminár
- Výška účastníckeho poplatku za 1 účastníka je stanovená podľa Zákona č. 18/1996 Z.z. o cenách – zahŕňa kalkulované náklady na organizačné, priestorové, technické a lektorské zabezpečenie seminára, účasť prihlásenej osoby na podujatí, pracovný materiál v tlačenej alebo elektronickej podobe, občerstvenie . Účastnícky poplatok môže byť uhradený bankovým prevodom alebo poštovou poukážkou na bankový účet č. 4018368485/7500; IBAN SK6675000000004018368485, KS 0308. Potvrdenie o zaplatení účastníckeho poplatku treba predložiť pri prezentácii. Prihláseného účastníka môže zastúpiť náhradník. Platiteľom, na základe požiadavky najneskôr deň pred termínom seminára, bude odovzdaná faktúra pri prezentácii.
- Semináre sa konajú v aule Obchodnej akadémie v Dolnom Kubíne, ul. Radlinského 1725/55.
- Výhrady organizátora: zmena termínu v prípade nepredvídateľných okolností; zrušenie konania v prípade nedostatočného záujmu; vyhradenie práva na zmenu miesta konania avšak len v rámci DK
Organizačné a technické informácie k webináru
Tento webinár sme pripravili v spolupráci so spoločnosťou RELIA.Účasť na online seminári (webinári) znamená, že v deň konania podujatia ho môžete sledovať na Vašom počítači v priamom prenose prostredníctvom internetu, s možnosťou klásť lektorovi otázky pomocou chatu. Okrem lektora budete vidieť taktiež prezentáciu k prednášanej problematike.
Účastnícky poplatok za webinár zahŕňa online prístup na podujatie pre jednu osobu a rozsiahly pracovný materiál v elektronickej podobe.
Účastnícky poplatok je potrebné uhradiť najneskôr 5 pracovných dní pred konaním webinára na základe zálohovej faktúry, ktorú zašleme prihlásenému účastníkovi seminára.
Storno podmienky: Pri stornovaní prihlášky na online seminár uhradenú sumu nevraciame. Prihlásený účastník získa pracovný materiál .
Technické požiadavky a praktické tipy pre sledovanie webinára vysielaného spoločnosťou RELIA s.r.o.
- Webinár prebieha v aplikácii ClickMeeting, ktorá funguje so všetkými vstavanými kamerami pre laptopy a s väčšinou webových kamier. Pokročilejšia alebo profesionálnejšia kamera môže vyžadovať inštaláciu ďalšieho softvéru.
- 2 dni pred začiatkom Vám do emailu pošleme link a heslo k webináru.
- Upozorňujeme, že webinár už musí byť uhradený.
- Máte pripojenie na internet? – musíte byť online. Fungujú vám v prehliadači iné webové stránky?
- Máte aktuálnu verziu prehliadača? - Webinár je možné sledovať v prehliadači, overte si, či máte najnovšiu oficiálnej verziu prehliadača Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, Edge alebo Opera. Pri používaní prehliadača Internet Explorer sa často vyskytujú problémy, preto ho neodporúčame.
- Máte vhodný operačný systém? – Váš počítač by mal disponovať minimálne operačným systémom Windows 7 alebo vyššie, Mac OS 10.13 (odporúčaná najnovšia verzia), Linux, Chrome OS.
- Máte teda všetko pripravené? Správnosť nastavení si môžete vopred overiť kliknutím na link v emaile, ktorý Vám pošleme cca 2 dni pred webinárom. Tento link Vás dovedie do tzv. Čakárne. Ak ste sa dostali až sem, po technickej stránke je všetko v poriadku. V plánovaný deň a čas konania lektor na linku zo spomínaného emailu spustí prezentáciu a webinár začne prebiehať.
Posielanie otázok lektorovi:
Vpravo dole je okienko četu, kde môžete písať otázky lektorovi. Správu odošlete stlačením klávesy Enter. Otázky sú viditeľné aj pre ostatných účastníkov spolu s Vaším prihlasovacím menom. Lektor odpovedá na otázky priebežne, resp. podľa dohody/programu.
Zobrazenie na celý monitor:
Pre zobrazenie webinára na celý monitor kliknite na ikonu .
Pre zrušenie tejto funkcie použite klávesnicu Esc alebo opäť kliknite na ikonu .
Zobrazené materiály:
Prezentácie a materiály, ktoré počas webinára používa lektor, sú autorským dielom školiteľa. Výukové materiály vám zašleme do emailu pred konaním webináru a je možné stiahnuť si ich aj na stránke, kde živý prenos bude prebiehať – a to približne 2 hodiny pred začiatkom alebo ihneď po skončení webinára (nie počas prezentácie).
Zmena jazykovej mutácie:
Vpravo hore nájdete ikonu, cez ktorú si môžete zmeniť jazyk aplikácie.
Nefunguje Vám zvuk:
V prípade, ak sa prihlásite neskôr – už po začatí prezentácie, môže vám aplikácia automaticky stíšiť zvuk. Na obrazovke sa vám preto zobrazí mikrofón a nápis „mute“, resp. „unmute“. Pre zapnutie zvuku kliknite na ikonu mikrofónu.
Ukončenie webinára:
Z webinára sa vždy odhlasujte kliknutím na ikonu "panáčika", ktorú nájdete vpravo hore. Nepoužívajte a nerušte webinár ikonou "x", pretože budete mať zablokovaný opätovný prístup a odblokovanie bude možné len s našou telefonickou podporou.
V prípade akýchkoľvek otázok alebo problémov s pripojením neváhajte kontaktovať technickú podporu:
Email: acmartin.relia@gmail.com
Tel. číslo: 0905 601 610